Persbericht ISO Certificering

Willemstad, 15 december; het waren spannende tijden bij Garnet NV de afgelopen weken. Al enkele jaren voldoet het bedrijf aan het Caribbean Safety Standard Certificaat voor veilig werken en nu is het bedrijf ook gecertificeerd voor ISO9001.
‘In Amerika en Europa is ISO certificering van steeds groter belang. Regelmatig wordt ons gevraagd of we aantoonbaar aan bepaalde eisen voldoen ten aanzien van onze bedrijfsvoering. Al enkele jaren voldoen we aan de eisen van veilig werken voor de elektrotechnische branche, vastgelegd in de CSS2009:12 certificering, maar nu kunnen we laten zien dat niet alleen de collega’s op de werkvloer hun mannetje staan. Ook op kantoor wordt er conform internationale standaards gewerkt en dat wordt door deze certificering bevestigd.’; aldus Dhr. Isidora, directeur van Garnet NV.
Aangespoord door de complimenten in de markt over de gehanteerde werkwijze op locatie, besloot men ruim één jaar geleden ook aan de ISO certificering te willen voldoen. Het is een behoorlijk proces waar een gedegen voorbereiding bij komt kijken. Niet alleen moeten alle werkprocedures vastgelegd worden in protocollen en werkinstructies, er moet ook aangetoond worden dat alle medewerkers conform die eisen de dagelijkse werkroutines uitvoeren.
ISO 9001 wordt door interne en externe partijen (zoals certificatie-instellingen) gebruikt om te beoordelen of de organisatie in staat is te voldoen aan eisen van klanten, wet- en regelgeving en de eigen eisen van de organisatie. Op basis van deze norm kan een certificaat worden behaald.
Doorgaans worden de werkzaamheden wat betreft het opstellen van internationale standaarden uitgevoerd door technische ISO-commissies. ISO werkt nauw samen met de Internationale Elektrotechnische Commissie (IEC) waar het gaat om zaken betreffende elektrotechnische standaardisatie.

(krantstuk: EXTRA)